ייעוץ עסקי למסעדות

בשנים האחרונות ערוצי הטלוויזיה הישראלים וגם כאלו מחו”ל עמוסים בתוכניות בנושאי בישול, סיורי קולינריה במסעדות, תוכניות של שפים, מתכונים המציגים את עולם הקולינריה כמקום מרתק, מאתגר ובמיוחד טעים שעושה חשק לכולם לאכול במסעדה או להתחיל לבשל.

התדמית הזו היא חלקית בלבד שכן היא איננה מציגה את החלק האחר של המסעדות והוא המקום שבו מכינים ומגישים את האוכל והתהליכים המובילים לכך. מסעדה איננה רק האוכל והמוניטין הקולינרי שלה אלא היא גם ניהול המסעדה, רמת השירות, עובדים, לקוחות והתנהלות כלכלית נכונה.

הנתונים מעולם המסעדנות מלמדים כי הרבה מסעדות נפתחות אך גם הרבה נסגרות ולרוב אחרי חצי שנה או שנה לאחר שלא הצליחו להתייצב כלכלית וספגו הפסדים שלא אפשרו להם להמשיך.

 

לצורך שמיעה של המדריך הזה קיים לנחיותיכם נגן קול אנא לחצו בבקשה על כפתור ההפעלה בצד ימין לשמיעת המדריך:

 

✔️ ליווי אישי ממיטב המומחים שלנו בייעוץ עסקי למסעדות! 🍴

✔️ מקצוענים בייעוץ עסקי למסעדנים ובעלי בתי קפה בתחילת דרכם! 🎓

✔️ חיסכון משמעותי בהוצאות החודשיות של המסעדה ובמזון שנזרק לפח!💰

✔️ מחירים הוגנים לכל לקוח ולקוח בהתאם לגודל של המסעדה שלו וצורכי העסק שלו🙏🏼

✔️ בניית תוכנית עסקית למסעדה אשר תתואם אישית למטרות שלכם ולמצב הכלכלי של המסעדה!  🎯

בדיקת היתכנות ותוכנית עסקית

גם אם יש לכם את מיומנות הכנת האוכל הטובה בעולם ואתם משתוקקים לחלוק אותה עם העולם ולקבל את ההערצה שלו, לא פותחים עסק בתחום הקולינריה ללא בדיקת היתכנות ותוכנית עסקית.

עסקים בתחום המסעדנות אפילו יותר מעסקים אחרים חייבים להתכונן היטב לפני שהם פותחים, התחרות בתחום המסעדות גדולה, קהל הלוקחות הוא קהל שנוטה להשתעמם ולחפש מרחבים קולינריים חדשים, ישנם קשיים מתמשכים במציאת עובדים (במיוחד בתפקידים הפחות זוהרים של המסעדה) לצד תחלופה גבוהה של עובדים.

אתם כמובן יכולים לעשות בדיקת ההיתכנות ובניית תוכנית עסקית בעצמכם, אך ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם לפני שאתם הולכים להשקיע סכומי גבוהים בפתיחת מסעדה היא, לעשות בדיקת היתכנות ותוכנית כלכלית יחד עם ייעוץ עסקי למסעדות.

יועץ עסקי ייתן לכם זוויות ראייה שאתם לא מכירים או לא מבינים את המשמעויות שלהן לעומק, יועץ עסקי עם ניסיון מתאים ייעשה עבורכם מחקר מקדים לגבי השוק והאזור בו אתם מעוניינים להשתלב ויציג לכם את הקשיים והאתגריים שלפניכם, את נקודות החוזק שיש לקדם וכמובן הצעות כיצד להתכונן ולהתמודד.

למידע נוסף בנושא – פתיחת עסק עצמאי השלבים

כמה מהכלים הפרקטיים לניהול מסעדה

 

תחומי האתגר של בעלי מסעדות

כמו כל עסק גם מסעדה, בסופו של דבר רוצה להרוויח בכדי להמשיך להתקיים ולספק פרנסה לעובדים ולבעל המסעדה (זו המציאות גם אם נרצה להאמין שהמטרה של המסעדה היא רק אוכל משובח). כמו בכל עסק גם למסעדה יש אתגרים בכלל זה אתגריים ייחודים לה.

כוח אדם – בישראל (אגב, בשונה מחלק גדול מהמקומות בעולם) עבודה במסעדה אינה נתפסת כסוג עבודה המשמש לקריירה. מלצרים, עובדי מטבח, עובדי ניקיון נמצאים בתחלופה גבוהה וזה מצריך השקעה חוזרת של הנהלת המסעדה בהדרכה והכשרה בכדי לשמור על רמת איכות מזון ושירות.

לפרטים נוספים בנושא – ייעוץ בניהול העובדים

עלויות חומרי גלם – הללו נמצאים כל הזמן בעלייה לצד תקופות של מחסור וזה מחייב את המסעדות להיות כל הזמן ערניות ולהיערך לפתרונות וחלופות יצירתיים.

תחרות – התחרות בעסקי המסעדנות גבוהה מאד מכיוון שהם נאבקים על קהל לקוחות שמחפש כל הזמן לגוון את האוכל שלו ואת סביבת האכילה שלו, לא כולם רוצים לאכול כל הזמן את אותו האוכל ובאותו מקום.

הזמנת אוכל לבתים – משבר הקורונה העלה את כמות האנשים שמזמינים אוכל ממסעדות לאכילה בבית, והמגמה הזו נמשכת גם לאחר סיום משבר הקורונה. אנשים פחות מבקרים במסעדה, וגם כאשר מתבצעת הזמנת אוכל במשלוח, התשלום אינו מידי על ידי חברות המשלוח (שוטף +) וגם לא בהיקף ההזמנה שהיה אם הלקוחות היו יושבים במסעדה.

האתגרים הללו ואחרים הם המציאות של המסעדות. לשמחתנו יש כלים ושיטות שונות להתמודד איתם. אם זאת לא כל הכלים ולא כל השיטות מתאימות ולכל מסעדה ונדרשת התאמה ייחודית שאותה ניתן לספק באמצעות יועץ עסקי. יועץ יגיע לבית העסק, יילמד ויכיר את ההתנהלות שלו ויחד עם הניסיון שלו בתחום יציע סדרה של פעולות, כלים שיובילו לשיפור ושדרוג פעילות המסעדה ובסופו של דבר יוביל להעלאת הרווחיות שלה.

הקושי בניהול מסעדה חדשה!

ליווי עסקי למסעדות חדשות – מה צריך לתכנן?

עסקים בתחום המזון, החל ממסעדות, דרך בתי קפה ועד דוכני רחוב או מזון מהיר כולם צריכים תכנון מוצלח בכדי להצליח ולעבור את החודשיים הראשונים והשנה הראשונה שהיא קריטית לשרידות כלכלית.

עיקרי התחומים בהם נדרש תכנון והיערכות מקדימה לתוכנית עסקית למסעדה חדשה:

  • מבנה – אישורי בטיחות להפעלת עסק, בטיחות הנדסה, אש, תברואה, חירום וכדומה.
  • תמחור עלויות שוטפות– החל מעלויות המבנה (שכירות, ארנונה), הוצאות שוטפות של מים, חשמל וגז דרך עלויות עובד למעסיק ועד עלויות ציוד וחומרי גלם.
  • שיווק – שיטות הפרסום והשיווק ההתחלתית, המשך שיווק ופרסום לאורך החודשים הראשוניים.
  • תקציב שוטף ותקציב גיבוי – סיכום ככל העלויות הצפויות השוטפות והחד פעמיות, בכלל זה השארת תקציב גיבוי לצרכים שלא נחזו מראש.

בכדי לתכנן היטב את התחומים הללו נדרשת חשיבה מקיפה, הלוקחת בחשבון תרחישים שונים ונותנת להם פתרון במידה ואכן יתרחשו. יועץ עסקי בתחום המזון יכול להיות ההבדל בין תוכנית עסקית טובה לתוכנית עסקית נכונה ומקיפה שתיתן מענה לא רק לתקופת הפתיחה אלאל גם לכל השנה הראשונה.

למידע נוסף בנושא – ייעוץ להקמת עסק

המטרות של יועץ עסקי בליווי למסעדות חדשות

 

איך מסעדות יכולות להישאר תחרותיות בשוק צפוף?

עם העלייה של אפליקציות משלוחי מזון והזמנות מקוונות, מסעדות מתמודדות עם תחרות גוברת בשוק. כדי להישאר תחרותיים, מסעדות צריכות למצוא דרכים חדשניות למשוך לקוחות ולשמר אותם. הם חייבים גם לפתח אסטרטגיות להבדיל את עצמם מהמתחרים שלהם.

אחת הדרכים שבהן מסעדות מזהות צורך לבדל את עצמן היא על ידי חיפוש אחר דרכים להציע אפשרויות נוספות ללקוחותיהן. לדוגמה, ביולי 2018, Chipotleהודיעה שהיא תוסיף קינואה כאחד המרכיבים בקערות ובבוריטוס שלה. החברה הוסיפה את המרכיב כדי להיחשף לקהל רחב יותר (קהל חדש הקהל שאוכל אוכל בריא!) מרכיב זה גרם לצ’יפוטלה ולהישאר תחרותי עם רשת מקסיקנית מזדמנת מהירה אחרת Qdoba.

כיצד יכולים בעלי מסעדות ליצור חווית לקוח חיובית?

יצירת חווית לקוח חיובית חיונית לכל בעל מסעדה. לקוחות נוטים יותר לחזור למסעדה אם הם מרגישים שהחוויה שלהם הייתה מהנה ובלתי נשכחת. ככזה, חשוב לבעלי מסעדות להבטיח שללקוחותיהם תהיה החוויה הטובה ביותר כאשר הם מבקרים. ניתן להשיג זאת על ידי מתן שירות מעולה, יצירת אווירה מסבירת פנים והצעת אוכל ושתייה איכותיים.

בנוסף, בעלי מסעדות יכולים גם להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את חווית הלקוח על ידי אספקת מערכות הזמנות מקוונות או תוכניות נאמנות. על ידי נקיטת צעדים אלה, בעלי מסעדות יכולים ליצור סביבה שבה הלקוחות מרגישים מוערכים, מה שמוביל להגברת שביעות רצון ונאמנות הלקוחות.

 

באילו תחומים יועץ עסקי יכול לייעץ בתחום ענף מזון המסעדנות?

  • ייעוץ לארגון מבנה המסעדה (מיקוד חלוקת תפקידי עובדים ואחריות בין בעלי תפקידים).
  • ייעוץ כיצד לצאת ממשבר שהמסעדה נקלעה אליו.
  • ייעוץ להתנהלות פיננסית פנימית וחיצונית (שותפים, הלוואות בנקים, גיוס משאבים וכדומה).
  • שירות ושימור לקוחות, בחירת עובדים והדרכתם.
  • מחשוב של העסק לניהול יעיל יותר (משכורות, הוצאות, הכנסות, מועדי תשלומים, תכנון הזמנות, דוחות סיכום ועוד).
  • ייעוץ למסעדה לקראת התרחבות (פתיחת סניפים, הוספת שירות משלוחים, הוספת תחום מזון נוסף).
  • שיווק, פרסום.
  • סיוע בבניית תוכנית עסקית למסעדה חדשה.
  • תכנון, שדרוג תהליכי העבודה התפעולית במסעדה.
  • התמודדות עם עסקים מתחרים.

 

יועץ עסקי למסעדה – איך יודעים במי לבחור?

הדבר החשוב ביותר ביועץ עסקי הוא התקשורת והאמון שלכם ביועץ, לכן הדבר הראשון שצריך להתמקד הוא החיבור האישי שנוצר ביניכם במפגש ההיכרות. ככל שהחיבור מרגיש נוח יותר, כולל הבנה הדדית, התקשורת וגישה שלו נראית לכם, הבחירה תהיה טובה יותר.

לחיבור ולאמון ביניכם יש להוסיף גם ניסיון בתחום והמלצות.

איך לבחור יועץ עסקי למסעדה

לסיכום

כל אחד מאיתנו מכיר מסעדות שנמצאות ופעולות כבר שנים, אך רק מעטים מאיתנו נתנו את דעתם לשאלה כיצד זה קורה?

סביר להניח שהן חוו משברים והצליחו להתמודד איתם וקרוב לוודאי שההתמודדות נעשתה באמצעות תכנון נכון מראש ויכולת התאמות שנעשו אל מול האתגרים והללו ככל הנראה הסתייעו גם בייעוץ עסקי בתחום המזון והמסעדות.

שאלות נפוצות

פתיחת מסעדה חדשה היא משימה לא פשוטה שדורשת תכנון וביצוע קפדניים. חיוני לקחת בחשבון את האתגרים השונים שעלולים לצוץ במהלך התהליך. החל ממציאת המיקום הנכון ועד לניהול כספים, ישנן בעיות רבות שיש לטפל בהן לפני פתיחת מסעדה מצליחה. בנוסף, ישנם גורמים נוספים כמו אסטרטגיות שיווק, שירות לקוחות, עיצוב תפריט וניהול צוות שצריכים להילקח בחשבון כדי שהמסעדה שלך תצליח. כל האתגרים הללו יכולים להיות קשים לניווט, אך עם הכנה נכונה וראיית הנולד ניתן להתגבר עליהם.
פתיחת מסעדה מצליחה דורשת תכנון פיננסי קפדני. חשוב להבין את עלויות הפעלת המסעדה, כגון עלות שכירות המסעדה, מיסים, שכר והוצאות נוספות. בנוסף, חשוב לתכנן הוצאות בלתי צפויות שעלולות לצוץ בעתיד. תוכנית פיננסית טובה צריכה לכלול גם תקצוב עלויות שיווק ופרסום וכן הפרשת כסף לתיקונים ותחזוקת חירום. עם תכנון פיננסי נכון, ניתן לפתוח מסעדה בביטחון ובהצלחה.
פתיחת מסעדה היא לא דבר של מה בכך. זה דורש השקעה כספית משמעותית כדי להתחיל לעבוד, מהשכרת שטח ועד העסקת עובדים וקניית ציוד. כדי להבטיח שהמסעדה תצליח, חשוב להבין במדויק את העלויות הכרוכות בפתיחת מסעדה. זה כולל מחקר של עלות שכר דירה, מיסים, היתרים, רישיונות, ביטוח, ציוד ואספקה וכן כל הוצאות נלוות אחרות כגון פרסום או שיווק. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את עלות העסקת הצוות והכשרתם על מנת לשמור על סטנדרטים גבוהים של איכות בכל עת. על ידי הבנת העלויות הללו מראש ווידוא שהן מתוקצבות כראוי לכך, יכולים לעזור להבטיח שהמסעדה תוכל להצליח לאורך זמן.