ייעוץ ניהולי

ייעוץ ניהולי (ייעוץ למנהלים) הפך לכלי חשוב יותר ויותר עבור עסקים כדי להישאר תחרותיים בנוף העסקי המשתנה ללא הרף. בעזרת יועצים, מנהלים יכולים לגשת לידע וניסיון ממקורות חיצוניים שיכולים לעזור להם לקבל החלטות טובות יותר ולשפר את פעילותם.

שירותי ייעוץ ניהוליים יכולים לספק הדרכה במגוון רחב של נושאים כגון אסטרטגיה, מבנה ארגוני, ניהול פיננסי והטמעה טכנולוגית.

יועץ ניהולי בעל ניסיון רב יכול לתת נקודות מבט חדשות על תהליכים עסקיים קיימים ושיפורים פוטנציאליים שאולי לא נבחנו בעבר. על ידי שימוש בשירותי ייעוץ אילו מנהלים יכולים לוודא שהם נשארים מעודכנים לגבי שיטות העבודה המומלצות וכמובן גם במגמות האחרונות בענף שלהם, כל זאת כדי להבטיח שהם צעד אחד קדימה מעל המתחרים שלהם.

גם המנהל הגדול ביותר צריך ייעוץ.

ייעוץ שיעזור לו להמשיך ולהתפתח כמנהל, ייעוץ להכיר כלים חדשים ומעודכנים בניהול, להכיר גישות חדשניות, אך גם יצירה של מרחב המאפשר עצירה והתבוננות בתוך שטף העבודה על כל זאת ועוד נפרט ונעמיק במדריך זה!

לשמיעה של כל המדריך הנ”ל  אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

 

✔️ ליווי אישי ממיטב המומחים שלנו לייעוץ ניהולי אשר ייקחו את יכולות הניהול שלכם לגבהים חדשים! 🔝

✔️הגדלת הרווחים התפעוליים של החברה וייעול צוות העובדים  💰

✔️ מקצוענים בייעוץ ניהולי לחברות קטנות וגדולות בארץ ובעולם! 🎓

✔️ התאמה אישית בהתאם לצרכים של החברה ולכמות העובדים 👁️

✔️ בניית תוכנית בקרה אחר העובדים לפי תחום ומחלקה עם מטרות מתאומות לפי מחלקה ותפקיד 🎯

מה זה ייעוץ ניהולי?

ייעוץ הוא כמו זרקור, הוא מאיר למקומות שלעיתים קרובות אנחנו לא מסתכלים עליהם, או שמרוב שהם שם אנחנו לא שמים אליהם לב. זה קורה לנו כאשר אנחנו עושים משהו לאורך זמן, נכנסים לשגרת ניהול ולא נשאר לנו זמן, פניות או כוח לבחון דברים מנקודות מבט נוספות.

כאן נכנס ייעוץ, הוא מאפשר למנהל לעשות עצירה, להתבונן מסביב ולבחון את הדברים. ייעוץ ניהולי חיצוני הוא כלי חשוב לכל ארגון ובמיוחד לכל מנהל שלא רוצה להישאר באותו מקום, מנהל שמחפש להתחדד ברמת הניהול שלו ואולי גם על הדרך למצוא השראה להמשך העשייה שלו.

 

מתי צריך ייעוץ ניהולי?

אין זמן נכון או זמן לא נכון לייעוץ ניהולי. הצורך לשלב או לקבל ייעוץ ניהולי, הוא ספציפי לכל מנהל או לכל ארגון ויש מצבים רבים שניתן לשלב בהם ייעוץ.

  • ייעוץ יכול להינתן למנהל בתחילת דרכו שזקוק להתחדדות באשר לתהליכי הניהול שלו.
  • ייעוץ יכול להיות עבור מנהל וותיק שמרגיש סוג של קיפאון ושגרה ניהולית ומבין שהוא צריך לצאת מאזור הנוחות שלו.
  • ייעוץ יכול להיות עבור מנהל שחווה תקופה משברית בארגון שהוא מנהל וזקוק לפתח זוויות ראייה נוספות אובייקטיביות.
  • ייעוץ יכול להיות עבור שיפור מיומנויות עבודה בין מנהל לצוות הנהלה ועובדים.
  • ייעוץ יכול להיות תקופתי להרחבת הידע הניהולי של המנהל או של שדרת הניהול בארגון.

 

מתי צריך ייעוץ ניהולי

האם ייעוץ רק למנהל?

גם כאן אין תשובה אחידה, לרוב, לארגון גדול שיש לו מנהל ישנו גם דרג הנהלה נוסף מתחת למנהל ולעיתים הסיבה בגינה צירך ייעוץ מצריכה מעורבות של דרגי הנהלה נוספים, גם ברמת התכנון וחשיבה וגם ברמת ההחלטה והביצוע.

ייעוץ ניהולי יכול להיות רק אך גם וגם. יכול להיות רק למנהל עצמו ויכול להיות גם למנהל וגם לחברי ההנהלה.

 

למה אתם צריכים ייעוץ ניהולי?

כמנהל, חיוני לקבל את הייעוץ הנכון על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות. מנהלים מתמודדים לעתים קרובות עם מצבים קשים וצריכים לקבל החלטות מהירות על מנת לשמור על הצוות שלהם פרודוקטיבי ויעיל. עם העצות הנכונות, מנהלים יכולים להיות בטוחים שהם עושים בחירות מושכלות שיעזרו לצוותים שלהם להצליח.

ייעוץ ממומחים בתעשייה יכול לספק תובנה שלא תסולא בפז כיצד לנהל בצורה הטובה ביותר מצבים שונים. זה גם יכול לעזור למנהלים לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיה, כמו גם לתכנן שינויים עתידיים במקום העבודה. בנוסף, גישה לאנשי מקצוע מנוסים עוזרת למנהלים להישאר מעודכנים במגמות בתעשייה ובשיטות עבודה מומלצות, מה שמבטיח שהצוותים שלהם יישארו תחרותיים בסביבה המשתנה ללא הרף.

למה צריך ייעוץ ניהולי מקצועי

תחומי ניהול שכיחים לגביהם נרכשים שירותי ייעוץ

תהליכי חשיבה, תכנון וקבלת החלטות – זוהי רמת העשייה הבסיסית של כל מנהל, לבנות מערכת חושבת, מתכננת, בודקת ומבצעת. אך איך, מתי, ועם מי?, אלו שאלות שייעוץ ניהולי יכול לסייע בבניית המערכת המתאימה יותר לארגון ולסגנון הניהולי.

ניהול זמן ארגוני – זמן הוא משאב שלכאורה יש הרבה ממנו אבל במציאות העבודה היום יומית הוא אף פעם לא מספיק. מנהלים וצוות הנהלה מוצאים את עצמם עובדים הרבה שעות ולא מבינים למה. ייעוץ חיצוני יכול לזהות את גוזלי הזמן הגדולים ולהציע דרכי התנהלות שיחסכו את הזמן. בין הסיבות המרכזיות שמנהלים מוצאים את עצמם טובעים בעבודה וחוסר זמן הם:

  • כלי עבודה ניהוליים מיושנים וגוזלי זמן. ייתכן שישנם כלים עדכניים יותר שעושים את העבודה במהירות גבוה יותר. למשל, אופן ניהול הישיבות, אי הכנה של לו”ז ותוכן, היעדר התמקדות וכדומה.
  • הגדרת תפקידים נכונה – לעיתים ישנם כפילויות של תפקידים בתוך ההנהלה, ייתכן שהן אף מוכרות לחברי ההנהלה אך עקב סיבות היסטוריות, חברתיות, מקצועיות לא נעשו שינויים והתאמות. ייעוץ ניהולי יסייע בהגדרה מחודשת של תפקידים והתאמה למי שמאייש אותם.
  • שגרות ניהוליות – תחום זה עוסק בהסדרה של שגרות שהן חיוניות לכל עבודת ניהול. ישיבות הנהלה, מפגשים עם עובדים, דוחות תקופתיים, פגישות עבודה אישיות ועוד פעולות שעשייתם מאפשרת עדכון, תיאום ויצירת אווירה של שותפות. לעיתים מנהלים מרגישים פחות נוח במפגשים כאלו מכיוון שעולה שם ביקורת, הם צריכים לענות על שאלות לא נוחות ואז הנטייה שלהם תהיה למסמס את המפגשים הללו.  ייעוץ ניהולי מסייע לייצב שגרות כאלו אך גם מציע כלים כיצד לנהל את השגרות הללו.
  • תהליכי משוב לעובדים – קרוב לוודאי הדבר הכי חשוב בארגון וכנראה הדבר שמנהלים וצוות הנהלה הכי חושש ממנו. משוב או פידבק לעובד הוא כלי משמעותי ביותר לארגון בכדי לבצע תהליכי שיפור, בכדי לשמר עובדים ולחלופין גם לסיים העסקה של עובדים. משוב לעובד זו פעולה שמצריכה היערכות, כלים ותכנון מוקדם, משוב לא נעשה על הדרך. ייעוץ ניהולי ייתן כלים וטכניקות לביצוע משובים בצורה המתאימה ביותר לארגון ובמיוחד למנהלים המבצעים זאת.
  • ניהול עובדים – בתחום זה נכנסים פעולות לשימור עובדים, לסיום העסקה, יצירת אופק קידומי ועוד. מנהלים שתחום זה אינו מסודר ומובנה, יכולים להיעזר רבות בייעוץ ניהולי בכדי לבנות כלים לחזק ולשמר עובדים, לקבל כלים וייעוץ כיצד לבצע תהליכי סיום ופרידה מעובדים בצורה שלא תעורר אנטגוניזם בקרב עובדים אחרים ועוד.
  • מדיניות דלת פתוחה – הרבה מנהלים מצהירים, “אצלי יש מדיניות של דלת פתוחה, כל עובד יכול להיכנס ולהגיד לי מה שהוא רוצה“. ובכן, לא תמיד זה באמת הדבר הנחוץ בארגון, זה יכול להיות מקור לשאיבת זמן למנהל ולעובדים. במקרים שיש כזו מדיניות, לעיתים היא מבוצעת לא נכון ובמקום להשפיע בצורה אליה כיוונו מייצרת תחושה הפוכה. ייעוץ ניהולי יכול לסייע למנהל לדייק את המדיניות הזו בהתאם לאופי כמנהל ובהתאם לצרכים של הארגון.
  • מנהיגות – “מנהיגות אי אפשר ללמד, או שיש את זה או שאין את זה“, זהו משפט מוכר אך גם מטעה. יש סגנונות רבים של מנהיגים ויש סגנונות רבים של ניהול, הקשר ביניהם משמעותי אך לא הדוק. מנהל צריך לפתח סגנון ניהול בהתאם לאופי המנהיגותי שלו אך גם בהתאם לאופי הארגון. למשל, מנהל כריזמטי שאינו מסודר יכול להוביל את הארגון עד לנקודה מסוימת אך ללא ארגון, סדר העובדים עלולים ללכת לאיבוד.

הידעתם? בניגוד לדעת מנהלים רבים, ההעלאה בשכר הינה רק כלי אחד וגם לא תמיד הכלי הכי חשוב בשימור עובדים.

כלים פרקטיים להצלחת מנהלים

 

ייעוץ פנימי כנגד ייעוץ חיצוני – ”Outdoor VS Indoor Constellation”

מונח זה מתייחס לייעוץ מלווה בשטח אל מול ייעוץ מלווה שהוא לרוב מתבצע במשרד.

המונח outdoor מתייחס למצב שבו היועץ מתלווה למנהל לאורך יום עבודה, בפגישות, בסיור וכדומה. במהלך הליווי הזה היועץ נחשף למידע, להתנהלות של המנהל ולסביבה העבודה הכללית והייעוץ נעשה סביב התכנים הללו בשילוב תוכן שהמנהל מעלה.

המונח indoor מתייחס לתהליך המתבסס במידה רבה על תוכן שהמנהל מעלה מול היועץ ולמעשה המנהל בוחר איזה תוכן להעלות מול הייעוץ ובהתאם לסיבת הזמנת הנייעוץ. כמובן שיועץ טוב (קצת כמו פסיכולוג) ידע לשאול שאלות ולהציע שיקופים שיובילו לתוכן ייעוצי משמעותי עבור המנהל. היועץ יכול להסתייע בחומר כתוב, כמו דוחות, הגדרות תפקיד, נהלים וכדומה.

מומלץ כי הבחירה בין סוגי הליווי בשטח או במשרד, תעשה בשיח משותף עם היועץ שכן הוא ידע לומר לאיזה מידע הוא יידרש בכדי לתת רמת ייעוץ מתאימה לצורך וברמה גבוהה.

 

ליווי קבוצת מנהלים בכירים

אחד מסגנונות הייעוץ הניהולי שנחשבים למקדמים ומפתחים מאד הוא ייעוץ לקבוצת מנהלים. ייעוץ קבוצתי מיועד לקבוצת מנהלים בעלי מכנה משותף, לדוגמא, כולם מנהלי סניפים של חברה בפריסה ארצית או מנהלים באותה רמת ניהול בתוך חברה או ארגון.

למידע נוסף בנושא – ייעוץ עסקי לחברות

למעשה מדובר במעין קבוצה שעוברת שיח משתף, מאתגר, הכולל דילמות, תוכן מקצועי ויחדיו בהובלת יועץ שהוא סוג של מנחה הקבוצה. המנהלים משתפים את ההתמודדויות שלהם, אתגרים ודילמות, בדרך זו נעשית למידה הדדית ובמקביל גם נחשפים לתוכן חדש.

התהליך הקבוצתי נותן למנהלים ידע ניהולי חדש, כוחות להתמודדות, מייצר קשרים חדשים מקצועיים וגם אישיים ופעמים רבות מעורר השראה ומוטיבציה.

למדריך המלא והמקיף שלנו בנושא: ייעוץ ארגוני למנהלים

סדנאות משלימות לייעוץ ניהולי

הרבה פעמים יועץ ניהולי המייעץ למנהל או לכמה מנהלים מזהה חוסר בתחום ידע מסוים או חוסר בכלים שהם חיוניים להתקדמות ניהולית והוא ממליץ על השלמת תוכן מקצועי באמצעות סדנא או הכשרה כלשהיא. לפעמים זה יכול להיעשות דרך חברת הייעוץ עצמה ולעיתים ימליץ על תוכן חיצוני אחר שניתן לרכוש.

 

מה זה משוב 360?

מדובר בסוג משוב שבו כל עובדי החברה ממשבים אחד את השני, ההנהלה את העובדים ואת עצמה, המנהל את העובדים או הנהלה, והעובדים את המנהל וההנהלה. ייעוץ ארגוני יכול להציע מתכונת לביצוע המשוב בכדי שיהיה יעיל.

איך בוחרים יועץ ניהולי המדריך המלא.

לסיכום

ייעוץ ניהולי הוא עוד שלב בתהליך ההתפתחות של מנהלים ושל ארגונים. ארגון המבקש להישאר בקדמת הניהול הגבוה ביותר צריך לדחוף את המנהלים שלו להתפתח, לתת להם כלים חדשים ומעודכנים, לתת להם כלים להתמודד עם משברים קיימים ומשברים עתידיים.

חשוב מאד לבחור יועץ שיש עימו תקשורת וכימיה ברמה גבוהה משום שזה חלק משמעותי מאד מההצלחה של הייעוץ הניהולי, החיבור והאמון בינו לבין מושא הייעוץ.

בנוסף מומלץ לפנות ליועץ אשר בקיע בתחום העיסוק שלכם ובניהול צוות עובדים מישהו שהוא מומחה בתחום הייעוץ לעסקים וחברות

שאלות נפוצות

עלות היועץ נקבעת לפי היקף הייעוץ (כמה שעות ייעוץ?), עבור מי? האם מדובר בייעוץ הכולל ליווי בשטח או רק ייעוץ ברמה המשרדית?. עלות שירותי ייעוץ מושפעת גם מניסיון היועץ והרקע שלו לעוד פרטים ולקבלת הצעת מחיר משתלמת ממיטב היועצים שלנו המתמחים בייעוץ ניהולי / ייעוץ למנהלים.
מציאת יועץ ניהולי המתאים שיעזור לך להגיע ליעדים שלך היא חיונית. בין אם אתם מחפשים להגדיל את היעילות, להפחית עלויות או לפתח אסטרטגיה חדשה, שכירת יועץ ניהול מקצועי יכולה להיות שווה את הכסף.
מדובר בייעוץ הניתן למנהל שהינו ברמה התפעולית בשטח, מניע עובדים, מפקח, מכוון, זהו מנהל שנמצא באינטראקציה גבוהה עם העובדים שמתחתיו, נדרש ליחסי אנוש, ידע רב ולנהל רישום ובקרה. לעיתים יש חברות או ארגונים שאינן מבינות את החשיבות של ייעוץ למנהל שטח תפעולי שמתמודד עם לחצים כל הזמן וכל היום ודווקא זמן ייעוץ המאפשר לו למידה ושיפור לא רק יעזור לעשות את התפקיד שלו ליעיל יותר אלא גם יצמצם שחיקה ועייפות.