ייעוץ עסקי לחברות הייטק

בשנים האחרונות חברות הייטק נחשבות לתחום התעשייה המוביל והחזק ביותר בישראל, ככאלו הם נתפסות כמקומות העסוקה נחשקים, הכוללים שכר עבודה גבוה, סביבת עבודה מעולה, עיסוק בתחום מעניין ובטכנולוגיה.

אך במקביל לכל אלו, חברות ההייטק נמצאות בתחרות עצומה עם חברות הייטק אחרות, בשוק לא יציב המאופיין בתנודות תעסוקה גבוהות, חברות נפתחות ונסגרות כאשר כולם חולמים על האקזיט הנכסף.

בכדי להגיע לאותו אקזיט, חברת היי טק צריכה להישאר בקדמת העשייה, להיות מהירה בביצוע שינויים ולא פחות חשוב לשמור על סביב העובדים שלה. בכדי שכל אלו אכן יהוו פקטור של הצלחה, לא מעט חברות היי טק פונות לסיוע ועזרה לייעוץ עסקי, כי למרות שיש הבנה בטכנולוגיה פורצת דרך זה לא אומר שיש הבנה מספיקה בניהול עסק, עובדים ותקציבים.

לשמיעה של כל המדריך הזה לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה:

 

✔️ ליווי אישי ממיטב המומחים שלנו בייעוץ עסקי לחברות הייטק למקסום יכולות החברה! 📈

✔️הגדלת הרווחים התפעוליים של החברה וייעול תהליכים עסקיים שחוזרים על עצמם. 💰

✔️ מקצוענים בייעוץ עסקי לחברות הייטק מקומיות ובינלאומיות! 🎓

✔️ מחירים הוגנים בהתאם לצרכים של החברה ולכמות העובדים. 👁️

✔️ בניית תחזית עסקית לחברה עם מטרות ויעדים בהתאם לתחום של החברה וגודל השוק! 📢

 

מה זה הייטק?

הייטק הוא שם כולל לתחום העיסוק בטכנולוגיית גבוהה – high technology. בתחום זה עוסקות חברות שמתחילות כחבורת הזנק (start-up) ואלו שמצליחות לשרוד את העולם התחרותי הופכות לחברות משמעותיות בעולם ההייטק או שנמכרות לחברות אחרות בפעולה שנקראת אקזיט.

חברות ההייטק נקראות גם חברות עתירות ידע, כאשר הקפיצה הגדולה של תחום ההייטק החלה בסוף שנות השמונים כאשר האינטרנט החל להתרחב ולעשות את דרכו החוצה אל הציבור הרחב.

בעשורים האחרונים להתפתח גם מושג שנקרא עמק הסיליקון, שהוא מונח המתאר אזור (כמעט בכל מדינה מתקדמת יש אזורים כאלו) שבו מתרכזות חברות היי טק, כאשר נבנית שם סביבה עבודה מותאמת לצרכי הפעילות שלהם. המונח מגיע מהמילה סיליקון שהוא החומר המהווה את אבני היסוד של בניית שבבי אלקטרוניקה.

 

ייעוץ עסקי לחברות הייטק

חברות הייטק אימצו את הרעיון שייעוץ עסקי הוא הכרחי. בעידן הזה, שבו שינויים בטכנולוגיה והתקדמות התעשייה מתרחשים מדי יום, זה יכול להיות קשה להקדים את המתחרים ללא סיוע. כדי לעמוד בקצב של המתחרים שלהן, חברות היי-טק זקוקות לייעוץ חיצוני ממומחים שיכולים לנתח את התהליכים העסקיים שלהן, להציע דרכים לשיפור ולספק פתרונות להצלחה.

שירותי ייעוץ עסקי מקצועי יכולים לספק לחברות היי-טק את הכלים הדרושים כדי לקחת את העסקים שלהן לרמות גבוהות יותר של יעילות ואופטימיזציה. עם שילוב של מומחיות טכנולוגית ותכנון אסטרטגי, יועצים מסוגלים לפתח פתרונות מותאמים המסייעים לחברות היי-טק להשיג את מטרותיהן.

חברות הייטק לרוב מבוססות על שלושה רכיבים מרכזיים. מוצר מוביל שהם מפתחים (ייתכן גם כמה מוצרים), משקיעים (שהם המקור של הכספים למימון החברה) והעובדים בחברה.

למדריך המלא שלנו בנושא – ייעוץ עסקי לחברות

חלק מהדגשים של יועץ עסקי לחברות הייטק

 

ייעוץ עסקי לחברת הייטק יכול לתת מענה לכל אחד משלושת הרכיבים הללו:

המוצר – הייעוץ אמנם לא עבור הרמה הטכנולוגית של תכנון ותכנות אך הייעוץ יכול להתייחס לשיטות וחלוקת העבודה הטכנולוגית, לתהליכי בקרה על יעדים ועבודה, טכניקות שיתוף התקדמות ועוד כלי עבודה על המוצר שחשוב שיהיו בכדי לעקוב אחר ההתפתחות של המוצר, עמידה ביעדים וכדומה.

משקיעים – תוכנית עסקית היא המקור הראשון למשיכת משקיעים, ייעוץ עסקי יכול לסייע בבנייה והידוק  של התוכנית ובהתאמתה בצורה מקסימלית לכך שתציג את מה שמשקיעים מחפשים ורוצים לראות. יועץ מספק עוד זווית ראייה להשקעות, גיוס של משקיעים ויזמים ואף ייעוץ לגבי אופן ניהול והשקעת הכספים.

עובדים – עובדי הייטק הם נקודת החוזק ונקודת החולשה כמעט בכל חברת הייטק. הייטק הוא אחד התחומים שבו התנועה והמעבר של עובדים בין חברות היא הגדולה ביותר. עובדים מחפשים שכר גבוה יותר, הזדמנויות להתפתחות מקצועית, קידום ובהרבה מקרים מקום עם עתיד יציב. ייעוץ עסקי יידע לבנות לחברת ההייטק מערכת לשימור וטיפוח עובדים מחד לצד שדרוג תהליכי מיון ובחירת עובדים וגם תהליכי סיום העסקה.

 

אתגרים מרכזיים בחייה של חברת הייטק

  • גיוס מתאים של עובדים.
  • שימור וטיפוח עובדים.
  • התמודדות עם תהליכי גדילה או הצטמצמות?
  • צמצום והימנעות כפל עשייה / חפיפה של תפקידים.
  • ניהול משקיעים והשקעות.
  • שמירה על הצורך בחדשנות לצד שמירה על יציבות עסקית.
  • הימנעות מקיבעון מחשבתי.

ייעוץ עסקי לחברות היי טק יכול לתת מענה לכל האתגרים הללו ואחרים.

פנו עוד היום אלינו לקבלת ייעוץ שיקפיץ לכם החברה!

 

מנכ”ל ומייסד חברת היי טק – חזות הכל

מרבית חברות ההיי טק מנוהלות על ידי מנהל שהוא גם המייסד של החברה ולמעשה החברה בנויה הרבה מאד סביב החזון ושיטת הניהול שלו. מציאות העבודה היומיומית בהיי טק במיוחד למנהלים היא לחוצה, מחייבת ערנות הן בתוך החברה, דחיפה של העובדים קדימה והן מחוץ לחברה, חברות מתחרות, השפעות של השוק, משקיעים ועוד. בתוך העומס השוטף הזה לא תמיד נשאר למנהל זמן או כוח להתבוננות, לבחון את דרכי הניהול ולזהות חסמים או מעכבים הקיימים בחברה שמאטים אותה.

במקרה כזה נכנסת האפשרות של ייעוץ אישי למנהלים בהיי טק. יעוץ שתכליתו לאפשר למנהל לפנות זמן בצורה מובנית ומוגדרת מראש לטובת חשיבה ותכנון פעולות לייעול שיטת הניהול ביחס לעובדים, ביחס לתפקידים בחברה, ביחס לניהול כספים, תקציב, קשר עם המשקיעים ועוד.

למידע נוסף בנושא: ייעוץ ארגוני למנהלים

מנכ"ל ומייסד חברת היי טק

 

התחומים המרכזיים שמנהל בחברת הייטק יכול להיעזר בייעוץ עסקי הם:

  • הגדרת תפקידים של בעלי תפקידים בחברה ועל ידי כך להשיג צמצום כפילויות.
  • ניהול זמן שלו ושל צוות ההנהלה ובכלל של החברה כולה..
  • איך מתמודדים ואיך מבצעים בצורה נכונה תהליכי גדילה מהירים (הרחבת מצבת עובדים) או התמודדות עם אילוץ לצמצם את החברה.
  • כיצד דוחפים את העובדים קדימה כאשר במקביל מספקים תחושה וסביבת עבודה יציבה, עם אופק התפתחותי.
  • מנגנוניים לחיזוק וטיפוח עובדים.
  • פיתוח מודל ניהולי מותאם לחברה, למטרות, לחזון ולהיקף העשייה.

 

הייטק – היסטוריה של אי יציבות?

הרבעון האחרון של שנת 2022 צפוי להיות הרבעון הגבוהה ביותר של מפוטרים מחברות ההייטק מאז הרבעון  השני של שנת 2020, מעל כ – 60000 מפוטרים.

לעומת זאת, השנים 2020-2021, למרות משבר הקורונה היו שנים טובות להייטק מכיוון שסוג עבודה טכנולוגי יכול היה להימשך גם מרחוק הרבה חברות אפילו הרחיבו את עצמן.

הייטק הוא תחום התעשייה החזק ביותר בישראל ואם זאת הוא מושפע מתנאי שוק בצורה משמעותית הרבה יותר מעסקים מתחומים אחרים. ההייטק נשען על השקעות מצד משקיעים.

כאשר השוק הכלכלי בארץ ובעולם (בדרך כלל תהליכים חופפים) נכנס למיתון או אי וודאות בעקבות מצבים בין לאומיים (מלחמה, משבר גז וכדומה) המשקיעים נוטים לצמצם את ההשקעות שלהם וההייטק הוא יחסית פשוט יותר לצמצום השקעות. שנת 2022 נחשבת לשנה משברית עולמית, מיתון, השווקים באי וודאות, יש ירידה בכלכלת ארצות הברית ובסופו של דבר זה מתורגם בפחות השקעות והצורך לצמצום.

אנו ממליצים לחברות הייטק הנקלעות לצורך לבצע הצטמצמות, להתייעץ עם יועץ עסקי כיצד לנהל את התהליכים הללו בצורה מושכלת, תוך הימנעות מהחלטות מהירות ותחת לחץ, תוך כדי שמירת היכולת להתרחב בחזרה, שמירה על יחס מכבד לעובדים, דאגה למוצר שלהם ועוד.

 

כיצד חברות ייעוץ יכולות לעזור ולשפר את הנוכחות והשיווק הדיגיטלי של חברות הייטק?

חברות ייעוץ יכולות לעזור לחברות היי טק לשווק ולשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם על ידי מתן מומחיות והכוונה לגבי המגמות והטכנולוגיות הדיגיטליות העדכניות ביותר. הם יכולים לעזור לעסקים לזהות תחומי שיפור, לפתח אסטרטגיות להצלחה ולספק עצות כיצד להקדים את המתחרים.

חברות ייעוץ יכולות גם לספק תמיכה בתחומים כמו עיצוב אתרים, שיווק תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק במדיה חברתית וניתוח נתונים. בעזרתם, עסקים יכולים להבין את הצרכים של הלקוחות שלהם וליצור הצעה דיגיטלית העונה על הצרכים הללו. זה יאפשר להם להישאר תחרותיים בנוף דיגיטלי המשתנה ללא הרף.

כלים ממוחשבים שיעזרו לחברות הייטק להצליח

האם לחברת הייטק עדיף מנהל עם ידע טכנולוגי או מנהל עם ידע ניהולי?

יש חברות הייטק שהמייסד או היזם שלהם מגדירים את עצמם כמנכ”ל ומוסיפים תפקיד של מנהל לחברה, כאשר המנהל אינו מגיע מרקע של הייטק אלא בעל ידע ומיומנויות ניהול. זו תפיסה שיכולה להתאים לחלק מהחברות בהתאם לכמות העובדים, המבנה הארגוני של החברה, צרכים תפעוליים ועוד. יזם המקים חברת הייטק יכול להתייעץ עם יועץ עסקי בדיוק על הנושא הזה של מבנה הניהול המתאים לסוג החברה שהוא מקיים ועל מאפייני המנהל המתאימים.

לפרטים נוספים בנושא: ייעוץ ניהולי

מהן הדרכים הטובות ביותר למצוא יועץ הייטק מנוסה ואמין?

מציאת יועץ הייטק מנוסה ואמין יכולה להיות משימה לא פשוטה. חשוב לוודא שלאדם שתבחרו יש את הכישורים והניסיון הנכונים שיעזרו לכם בפרויקט שלכם. ישנן מספר דרכים למצוא יועץ מוסמך, כגון נטוורקינג, הפניות, מדריכים מקוונים ולוחות דרושים. על ידי מחקר יסודי של יועצים פוטנציאליים ובקשת הפניות מלקוחות קודמים, תוכל למצוא את ההתאמה הטובה ביותר לצרכים שלך.

בנוסף, זה עשוי להיות מועיל לשקול יועצים המתמחים בתחומי טכנולוגיה ספציפיים כגון בינה מלאכותית או למידת מכונה. בעזרת מחקר נכון ובדיקת נאותות, תוכלו למצוא יועץ הייטק מנוסה ואמין שיוכל לעזור לכם להגיע ליעדים שלכם.

איך לבחור יועץ עסקי לחברות הייטק

לסיכום

חברת הייטק דומה לכל חברה אחרת בכך שהיא מתמודדת עם אתגרים עסקיים שחלקם הגדול דומה לעסקים אחרים. הייחודיות הטכנולוגית רק קובעת סגנון, קצב וצרכים שונה אך האתגרים כאמור הם בבסיסם דומים.

חברת ייעוץ עסקי המתמחה בעבודה עם חברות הייטק יכולה לתת מענה תורם ומשמעותי לחברה ויכול להיות אחד ממפתחות ההצלחה של החברה.

שאלות נפוצות

ייעוץ למנהלים נקבע על פי סדרה של פרמטרים המרכיבים את היקף הייעוץ, מטרת הייעוץ? מה ההיקף האבחון הנדרש לשם הייעוץ? האם מדובר בליווי עסקי או רק בייעוץ? כמה זמן הייעוץ/ ליווי?. מומלץ ליצור קשר עם חברת ייעוץ מקצועית כמו ”ליווי אסטרטגי” ולהציג את הצורך שלכם כדי לקבל הצעת מחיר הוגנת בהתאם לצרכים ממיטב המומחים שלנו.
חברות הייטק (לא חברות הענק) עובדות לרוב במספר מצומצם של מוצרים טכנולוגיים ולשם כך נדרש לרוב ידע בתחום טכנולוגיה צר. סביר להניח שיועץ עסקי אשר בקיע בתחום הטכנולוגי אכן יוכל לתרום לחלק הטכנולוגי של החברה, יועצים עסקיים בתחום ההייטק חייבים להבין לפחות ברמת הטכנולוגיה הרחבה את אופן שבו מתנהל השוק הטכנולוגי, הן ברמת המשאבים הנדרשים בכדי לפעול בו והן במדד הכלים שיש בשוק. כמובן שהצרכים של החברה המבקשת להישאר בקדמה העשייה צריכים להיות לנגד היועץ העסקי תמיד ככה שהם לא מבין בתחום הוא צריך לקחת צעד אחורה ולהפנות את העבודה למישהו שמבין בתחום. לכן אנו ממליצים לבחור ביועץ עסקי אשר בקיע בתחום הטכנולוגי כדי שיוכל באמת למקסם את יכולות החברה ולהצמיח אותה (מומלץ לפנות לחברה שלנו ”ליווי אסטרטגי” לקבלת ייעוץ ממיטב המומחים בארץ ובעולם בתחום הייעוץ הטכנולוגי לחברות הייטק)
יועצים עסקיים בתחום ההייטק נדרשים להחזיק במגוון רחב של כישורים כדי להצליח. הם צריכים להבין את הטכנולוגיות והמגמות העדכניות ביותר, להיות בעלי מומחיות באסטרטגיות שיווק ומכירה, ולהיות מסוגלים לנתח נתונים. הם גם צריכים להיות מסוגלים לחשוב אסטרטגית ולספק הדרכה כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר בטכנולוגיה להצלחה עסקית. יתר על כן, הם צריכים להיות בעלי כישורי תקשורת חזקים, כמו גם את היכולת לעבוד עם בעלי עניין פנימיים וחיצוניים כאחד. על ידי מיומנויות אלו, יועצים עסקיים יכולים לעזור ללקוחותיהם לקבל החלטות מושכלות שיובילו אותם להצלחה בתחום ההייטק.