יועץ עסקי בצפון

היכן שיש אנשים יש גם עסקים!

המשפט הזה היה נכון עוד בימיו של האדם הקדמון, בתקופה העתיקה ובוודאי בתקופה שלנו המאופיינת בתרבות צריכה מרובה ועם אפשרויות רבות.

עסקים הפועלים בצפון עשויים למצוא את עצמם במצב עסקי מאתגר המצריך עזרה קלה בכדי לצלוח את האתגר. את העזרה הזו ניתן לקבל מעסקים אחרים העוסקים בייעוץ עסקי בצפון.

במאמר הבא נשתף על דברים שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי בכלל ועל היתרונות בייעוץ עסקי באזור הצפון בפרט.

לשמיעה של המאמר הזה אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה:

 

✔️ ליווי אישי ממיטב המומחים שלנו ביועץ עסקי לעסקים בצפון הארץ! 🙏🏼

✔️ מקצוענים בייעוץ עסקי לעסקים וחברות בצפון הארץ במגוון ענפים ותחומי עיסוק 🎓

✔️ יחס אישי ורצון להצליח ביחד עם בעל העסק למימוש המטרות העסקיות של העסק! 🎯

✔️ חיסכון בהוצאות על ידי אוטומציה של תהליכים שחוזרים על עצמם וייעול של העובדים 💰

✔️ בניית תחזית עסקית מותאמת אישית לגודל של העסק והמשאבים העומדים לרשותו! 🤝🏼

 

למה צריך ייעוץ עסקי?

כי עסקים הם לא חפץ. עסקים הם במידה רבה כמו אנשים, הם חיים ונושמים, הם עוברים תהליכים של גדילה או משברים, הם מושפעים מהסביבה בה הם נמצאים, הם מתעייפים. כמו שאנשים נעזרים באחרים בכדי להתמודד עם כל אלו, גם עסק יכול להיעזר ביועץ עסקי בכדי להתמודד עם האתגרים השונים.

 

למה צריך ייעוץ עסקי בצפון?

מהסיבה הפשוטה שאם העסק שלך פועל בצפון אתה זקוק ליועץ עסקי המכיר את תנאי השוק העסקי הכלכלי באזור הצפון, יועץ בעל ניסיון וידע הרלוונטיים למאפייני הלקוחות, לעסקים מתחרים בתוך המרחב הגיאוגרפי בו העסק שלך פועל.

בנוסף ולא פחות חשוב, יועץ באזור הצפון נוח יותר מבחינת קביעת המפגשים, חיסכון בזמן, לרוב תהיה זמינות גבוהה יותר, חסכון בעלויות נסיעה.

ייעוץ עסקי בצפון יכול להיות שימושי במיוחד שכן הוא ממלא פערי ידע הקשורים למשאבים אזוריים, מענקים ממשלתיים והזדמנויות מימון, תקנות מס וגורמים חשובים נוספים הקשורים לניהול עסק באזור. זה גם יכול לתת ליזמים גישה לרשתות שבהן הם יכולים ללמוד מאנשי מקצוע בתעשייה שכבר מצליחים בתחום. ייעוץ מהסוג הנכון יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון בעת השקה או ניהול של עסק בצפון.

למידע נוסף בנושא ייעוץ ניהולי 

למה צריך ייעוץ עסקי בצפון

 

אפשר למצוא כל מה שצריך באינטרנט גם ייעוץ עסקי

זו טענה שנשמעת מצד בעלי עסקים המתקשים כלכלית לשלם ליעוץ עסקי אך יש להם צורך בייעוץ עסקי.

אכן ניתן למצוא באינטרנט מענה כמעט לכל בעיה, אך האם זה המענה נכון או המתאים לעסק שלכם? האם המענה או העצה ניתנה על ידי בעל מקצוע? האם יש אחריות כלשהיא? ויש עוד לא מעט שאלות שמטילות ספק בהתאמה של העצות לצרכי של העסק שלכם.

ניתן למצוא עצות ברמה הכוללת העסקית שיכולות להתאים לכל עסק, אך אם העסק שלכם מתמודד עם אתגר ספציפי טוב יהיה אם תמצאו יועץ שיודע לתת מענה מותאם לאתגר שלכם.

 

איך יודעים שצריכים ייעוץ עסקי?

לרוב הקושי אינו בשאלה איך אני יודע שאני זקוק לייעוץ עסקי? אלא בשאלה מתי אני זקוק לייעוץ העסקי? מהו הזמן הנכון לפנות לייעוץ?

בעלי עסקים מכירים את העסק שלהם מבפנים ומבחוץ, הם יודעים לזהות קושי, משבר, הם יודעים לזהות שינוי שמתרחש, אך הם מתקשים לזהות את הנקודה הנכונה לשלב ייעוץ עסקי ולעיתים הפנייה ליועץ נעשית מאוחר מדי.

הצורך בייעוץ עסקי עולה כבר בתכנון הקמת העסק כאשר מבצעים בדיקת היתכנות, כשבונים תוכנית עסקית ומתכננים את התקציב הנדרש. כבר בשלב הזה מומלץ להסתייע ביועץ שיידע להאיר לכם כיווני חשיבה שאולי לא היו מוכרים לכם, יידע לדייק לכם את התוכנית העסקית ולכוון אותה כך שהיא תפעל גם לחודשים אחרי פתיחת העסק. תוכל לשמש בסיס לגיוס משאבים ועוד.

צורך בייעוץ עסקי עולה גם כשעסק נקלע למשבר, זה יכול להיות עקב ירידה חדה בהכנסות, בעקבות משבר תפעולי, יכול להיות התמודדות עם מוצר מתחרה שנכנס לשוק, במצבים כאלו יועץ אובייקטיבי חיצוני יכול לראות אזורים ונקודות שלעיתים בעל העסק מעט “עיוור” לגביהם.

צורך בייעוץ עסקי מתעורר גם כאשר בעל העסק מרגיש שהעסק תקוע, שאולי יש צורך בשינוי או גדילה והתרחבות. ייעוץ עסקי יכול לסייע באיתור סיבת התקיעות, בבנייה תוכנית יציאה מהמצב.

צורך בייעוץ עסקי יכול להיות גם במצב בו בעל העסק או שדרת המנהלים בעסק זקוקים לידע מקצועי עדכני, הכשרה בתחום ניהולי כזה או אחר, ליווי לשיפור תהליכי ניהול ותפעול.

ייעוץ עסקי יכול להיות ממוקד תחום בעסק שזקוק לשיפור או שדרוג, למשל, תהליכי מיון וקבלת עובדים, תהליכי משוב ובקרה, שיטות מכירה או דרכי שיווק, מחשוב העסק וכדומה.

 

פעולות של יועץ עסקי בעבודת הייעוץ

ישנן מספר פעולות שכל יועץ עסקי מבצע כאשר הוא נכנס לפרויקט ייעוץ לבית עסק. הפעולות עצמן מושפעות כמובן מהנושא של הייעוץ העסקי וההיקף אך הפעולות הן דומות.

  • איסוף מידע ונתונים על העסק או על הנושא הייעוצי. את המידע היועץ ייקח מדוחות נתונים שונים, משיחות עם בעלי תפקידים בעסק, עיון בנהלים והגדרות תפקיד, שיח עם המנהל, התבוננות ותצפית על ההתנהלות התפעולית.
  • ניתוח המידע. היועץ ייבצע פעולות ניתוח של המידע שנאסף ויפיק ממנו תובנות ומשמעויות על התנהלות העסק אותן יציג למנהלים או בעלי העסק.
  • הצעות לפעולה. הייעוץ מכין רשימה של הצעות לפעולות לביצוע בעסק בכדי להוביל לשינוי והתמודדות עם האתגר או המטרה שלשמה הייעוץ נדרש.
  • מעקב, מדידה ובקרה. היועץ יכין תוכנית מלווה ליישום ההצעות שבאמצעותה יהיה ניתן לבצע מעקב ובקרה על הפעולות המבוצעות ולמדוד את רמת השינוי.

 

כלים שיעזרו לכם לקבל החלטות וליעל את העסק

 

כיצד בוחרים ייעוץ עסקי בצפון?

בחירת יועץ עסקי צריכה להיות בחירה נכונה. לבעל עסק שנמצא במשבר אין זמן להתנסות ביועצים עסקיים ולכן חשוב לבצע תהליך מסודר וברור. מומלץ שתהליך כזה יכלול את הפעולות הבאות :

  • מפגש עם היועץ ובדיקת רמת ההתאמה ברמה האישית. ייעוץ מצריך חשיפה של העסק בפני גורם חיצוני ונדרשת לכך רמת אמון וכימיה טובה.
  • המלצות וחוות דעת על היועץ.
  • בדיקת רמת הידע והניסיון של היועץ בנושא שבו נדרש הייעוץ או התחום העסקי של העסק.
  • זמינות ופניות לביצוע הייעוץ, תיאום ציפיות מבחינת סוג השירות שיינתן והתוצאה.
  • העלות המבוקשת כשכר טרחה עבור הייעוץ אל מול היקף השירות שתקבלו.

 

איך לבחור יועץ עסקי לעסק בצפון

לסיכום

לא משנה כלל אם העסק שלכם בדרום, בצפון, במרכז או על הירח, זה עדיין עסק ובמידה והוא נקלע לקושי או שעולה צורך של בחינת התרחבות או רצון כללי לשפר את העסקיות שלו, ייעוץ עסקי קרוב לאזור הפעילות יכול להיות הדרך הנוחה וההגיונית להשיג את הפתרונות הללו.

היתרונות ליועץ עסקי באזור העסקי שלכם נובע מהזמינות והנוחות, מההיכרות הקרובה עם השוק המקומי, קהל הלקוחות, גישת שיווק ופרסום המתאימה לעזור ועוד.

שאלות נפוצות

סביר להניח שייעוץ עסקי בצפון ייעלה לבעל העסק בצפון פחות מלקיחת יועץ עסקי מאזור המרכז מכיוון שלתוך עלות נכנסים גם רכיבים אובדן זמן ושל עלויות נסיעה.
יתרונות או חסרונות של ייעוץ עסקי קרוב לבית מושפעים מסוג העסק ומהמרחב העסקי בו העסק פועל. כאשר מדובר בעסק קטן או בינוני שעיקר הפעילות העסקית שלו מתרחשת במרחב גיאוגרפי מסוים אז הייעוץ העסקי המתאים יהיה ייעוץ עסקי מקומי (קרוב לבית). יועץ שמכיר את המרחב העסקי ויודע לתת יעוץ מתאים לאזור. כאשר מדובר בעסק גדול הממוקם בצפון אך הפעילות העסקית רחבה מעבר לאזור ייתכן ויתאים יועץ שאינו מקומי אלא כזה המכיר את מאפייני השוק ברמה הארצית ומכיר את האפשרויות הקיימות מחוץ למרחב הגיאוגרפי.
יועצים עסקיים בצפון מציעים מגוון שירותים המותאמים לצרכי לקוחותיהם. מסיוע לעסקים קטנים לפתח אסטרטגיות ולצמוח, ועד ייעוץ לתאגידים גדולים על החלטות עסקיות מורכבות, אנשי מקצוע אלה מספקים הדרכה ותמיכה חיונית. הם יכולים גם לעזור בתכנון פיננסי, ייעוץ משפטי, אסטרטגיות שיווק ועוד. עם המומחיות שלהם בתחום הייעוץ העסקי, אנשי מקצוע אלו מצוידים לעזור לעסקים גדולים או קטנים להצליח בסביבה המשתנה ללא הרף של הכלכלה של ימינו.