ייעוץ עסקי לחברות

גם חברה גדולה כמו כל עסק יכולה להיקלע לקשיים תפעוליים, ארגוניים, תחרותיים שמשפיעים על רווחיות החברה. זהו תהליך שיכול לקרות גם עם בראש החברה עומד המנהל הטוב ביותר ולרשותו צוות ניהול מצוין. לפעמים הקושי לא היה ניתן לצפייה מראש כמו שינויים בשווקים, לפעמים משברים עקב שינויי כוח אדם ועוד.

גם חברה שנקלע למשבר וגם חברה שרוצה לעשות שינוי כלשהוא כמו התרחבות זקוקה לייעוץ עסקי חיצוני שיכול לתת נקודות מבט רעננות, שונות שאינן נמצאות תחת השגרה והגישה הניהולית הקיימת.

ייעוץ עסקי הוא סוג של משקפיים שדרכם החברה העסקית יכולה לראות את הדברים גם אחרת.

לשמיעה של כל המדריך הנ”ל  אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

 

✔️ ליווי אישי ממיטב המומחים שלנו בייעוץ עסקי לחברות למקסום יכולות החברה שלכם! 🔝

✔️הגדלת הרווחים התפעוליים של החברה וייעול צוות העובדים  💰

✔️ מקצוענים בייעוץ עסקי לחברות קטנות וגדולות מקומיות ובינלאומיות! 🎓

✔️ התאמה אישית בהתאם לצרכים של החברה ולכמות העובדים 👁️

✔️ בניית תוכנית עסקית לחברה עם מטרות ויעדים בהתאם לגודל המחלקה וצורכי הארגון! 🎯

 

מה זה חברה עסקית?

חברה עסקית היא סוג של ארגון או התאגדות שיש לו אחריות משפטית ופועל למען מטרה מסוימת בכדי להפיק רווחים. חברה העסקית יכולה לעסוק בתחומים רבים, ביניהם מסחר, ייצור, שיווק, תכנות, הדרכה ועוד. חברה עסקית מוכרת ברישומי המדינה בה היא פועלת והיא מרחב מוסכם ומקובל לניהול הפעילות העסקית.

כבר מההגדרה ה”יבשה” של חברה עסקית ברור כי מדובר בגוף מורכב שבכדי לתפעל נדרשים מספר גדול של עובדים בתפקידים שונים והוא נמצא בתוך מערכת כלכלית ענפה שבה קרוב לוודאי הוא איננו השחקן היחיד.

 

ייעוץ עסקי לחברות (עסקיות)

ברמה הבסיסית מדובר בייעוץ בתחום העסקים על כלל נגזרותיו הניתן לחברה עסקית הנזקקת לייעוץ בנושא כזה או אחר. הייעוץ ניתן על ידי אדם בעל עסק או חברה לייעוץ עם ניסיון וידע עסקי רחב.

 

מתי מתעורר הצורך לייעוץ עסקי?

יועץ עסקי עוסק במתן כלים, הצעות לשיפור, הכוונה לעשייה אחרת, שדרוג תהליכים בתחום העסקי שתכליתן לקדם את הגוף שמקבל את הייעוץ, אם בעקבות הימצאותו במשבר עסקי או לצורך שינוי עיסוק או התרחבות ולעיתים אף כחלק מצרכים שוטפים של חברה לשמור על עדכניות.

כלים ממוחשבים שיעזרו לחברה שלכם להצליח ולגדול נכון

באילו תחומים מתבצע הייעוץ העסקי?

הייעוץ יכול להתבצע ברמה הרוחבית של החברה העסקית, כלומר לכל אורך שדרת הפעילות שלה וייעוץ יכול גם להתבצע לתחום פעילות מסוים מתוך כלל הפעילויות שמקיימת אותה חברה.

 

כיצד מתבצע הייעוץ העסקי?

ייעוץ עסקי כולל:

  • תהליך מקיף של איסוף מידע על ידי הגוף המייעץ לגוף מקבל הייעוץ.
  • ניתוח של המידע שנאסף והפקת משמעויות (חולשות, חוזקות, בעיות).
  • מהמשמעויות ניתנות המלצות לפעולה שלרוב תכלולנה גם תהליכי מדידה ובקרה לבחינת תוצאות.
  • ליווי של העסק במהלך תקופת היישום.

 

ייעוץ עסקי לחברות גדולות

משק הכלכלי בכל מדינה מורכב מסוגים, גדלים והיקפים שונים של עסקים וחברות, יש חברות הפעולות במרחב גיאוגרפי מקומי, ויש כאלו הפעולות ברמה הארצית ויש הפעולות ברמה העולמית. ככל שחברה גדולה יותר מוטת הניהול והתפעול שלה מורכבת וענפה יותר.

האתגר הגדול של ייעוץ עסקי לחברות גדולות הוא תהליך איסוף המידע בכדי לגבש משמעויות על ההתנהלות ומשם לפתח המלצות.

תהליך איסוף המידע בחברה גדולה מתמודד עם אתגרים כמו: כיצד אוספים מידע כשיש הרבה מאד עובדים, מחלקות, אגפים ונתונים?, מה כמות המידע שצריכים לאסוף?, כיצד מעבדים את כל המידע הזה?,  כמה זמן זה לוקח?. בייעוץ העסקי פיתחנו שיטות איסוף מידע המשלבות שיח עם בעלי תפקידים ועובדים בחברה (קבלת מידע סובייקטיבי – אובייקטיבי אופן ישיר), לצד נתונים שנאספים בצורה דיגיטלית ממערכות שונות שיש בחברה (מערכת דוחות שעות עבודה, מערכות תשלומים וכדומה), הנתונים הללו מעובדים בחתכי מידע שונים המאפשרים להציג תמונה מדויקת של המציאות התפעולית והניהולית של החברה.

למדריך המלא שלנו בנושא – ייעוץ עסקי לחברות הייטק

המטרות של יועץ עסקי במתן שירות לחברות

ייעוץ עסקי לניהול וטיפוח כוח אדם

בשנים האחרונות ניתן יותר ויותר דגש מצד ארגונים וחברות לסוגיית כוח האדם. אם בעבר כוח האדם נחשב כצורך כיום כוח האדם בארגון נתפס כמשאב ונכס לחברה. ככל שהטכנולוגיה התקדמה יותר ומכשור ותוכנות החליפו את העובד, כך הפך תפקידו של העובד ליותר איכותי שקשור לבקרה, פיקוח וניהול. לתפקידים אלו נדרשים עובדים איכותיים ונדרשת יציבות תעסוקתית בכדי לשמר זיכרון וידע ארגוני.

חברות רבות מבינות יותר ויותר שהן צריכות ייעוץ עסקי גם לניהול כוח אדם החל משלב בחירת העובד דרך שימור והכשרת עובד ועד לשלב סיום עבודה של עובדים.

ייעוץ עסקי לכוח אדם נותן לחברה כלים הן ברמה הניהולית הגבוהה והן ברמת ניהול הביניים כיצד לנהל והתנהל עם עובדים בכדי להפכם למשאב באיכותי ביותר של הארגון. סוגיות של תהליכי מיון ובחירת עובדים, הכשרה, יצירת אפשרויות קידום, תהליכי משוב, חיזוקים לעובדים, פנאי הן פעולות שכל חברה צריכה לדעת לעשות אותם ולעשות טוב.

לעוד מידע בנושא: ייעוץ ניהולי

 

החברה זה המנהל שלה

בחברות גדולות נהוג לראות במנהל ובצוות ההנהלה את עיקר החברה והאחריות לטוב או לרע. בחברה קטנה היררכיית התפקידים לא תמיד ברורה ומוגדרת ואילו בחברה גדולה יש שרשרת ניהול ברורה עם הגדרות ברורות ואחריות מוגדרת.

בתפיסה ניהולית כזו, הרבה פעמים ייעוץ עסקי יכול להפוך גם לייעוץ אישי למנהל על הגישה ושיטת הניהול. ייעוץ שמכוון לשיפור ושדרוג תהליכים בעבודת ההנהלה שבעקבות כך יובילו לניהול מוצלח יותר של החברה.

החברה זה המנהל שלה

 

 

מה ההבדל בין ייעוץ עסקי לעסק קטן לבין ייעוץ עסקי לחברה גדולה?

ההבדל טמון בהיקף הייעוץ, במשך הזמן הנדרש לתהליך איסוף מידע ולעיתים קרובות גם הבדל בגישה. בעסק קטן, קרוב לוודאי שיהיו אלמנטים נוספים לאלו העסקיים המשפיעים על התנהלות העסק וחשוב שהיועץ יהיה מודע אליהם. אלמנטים כמו: משפחתיות, קרבה רגשית בין עובדים, מחויבות גבוהה, פתרונות לעסק קטן צריכים להיות בעלי רגישות גבוה יותר. אמנם גם בעסק גדול יש אלמנטים רגשיים אך יש בו גם הבנה גבוהה יותר כי מעל הכל זהו עסק וניתן להתייחס לנתונים ולפעולות הנדרשות גם בצורה הישירה שלהם.

למידע בנוסף בנושא: ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

 

ייעוץ עסקי כיועץ ארגוני?

מאוד חשוב להבדיל בין סוגי הייעוץ הללו ומאידך להבין גם כי הם משלימים אחד את השני. ייעוץ עסקי מתייחס לאופן ההתנהלות העסקית של החברה מתוך מטרה לשפר את הרווחיות שלה ואילו ייעוץ ארגוני תפקידו לייעל את ההתנהלות הפנים ארגונית. אך שני הדברים הללו משלימים אחד את השני בכל שמטרת הקצה היא אותה מטרה שכן שינוי ארגוני להתייעלות מוביל לחסכון כספי או הגדלה במכירות שמתבטא בסופו של דבר ברווחיות של החברה. ייתכן כי בעקבות הייעוץ העסקי היועץ יציע למנהלי החברה לשקול תהליכי התייעלות ארגונית באמצעות ייעוץ ארגוני מקצועי.

 

איך בוחרים יועץ עסקי לחברה גדולה

לחברה עסקית גדולה תהייה נטייה לחפש יועץ עסקי עם ניסיון וידע בתחום בו עוסקת החברה, לצד הידע והניסיון, חשוב לוודא שהיועץ העסקי מסוגל להתמודד עם היקף העבודה הייעוצית הנדרשת לחברה, עם יכולת איסוף מידע רחבה וכי ישנה פניות מספיקה לצרכי החברה ושזה נעשה במסגרת הזמן שהחברה מצפה למענה הייעוצי. למשל, קיום שיחות עומק עם בעלי תפקידים, עיבוד המידע והפקת משמעויות ועוד.

בנוסף לניסיון בתחום העיסוק של החברה, יכולת להתמודד עם עבודת ייעוץ בהיקף רחב, מומלץ לחפש ולברר על המלצות שיש ליעוץ העסקי מבחינת חברות אחרות שעבד בהם, מידת ההצלחה והשירות שניתן להם.

איך בוחרים יועץ עסקי לחברה גדולה

מי יכול לפתוח חברה לייעוץ עסקי?

על פי כללי המיסוי בישראל ניתן לבחור 3 סוגי הגדרות של עסקים, חברה עסקית הוא הסוג השלישי והגדול ומתייחס להכנסות של כמיליון ₪ ויותר בשנה. מרבית היועצים העסקיים או הארגונים או בכלל עסקים בתחום הייעוץ מתחילים את דרכם בסוג עסקים קטנים יותר (עוסק פטור או מורשה) ובהמשך לאחר שצוברים לקוחות עוברים למבנה חברה עסקית. במקרים אחרים מדובר ביועצים שעבדו בחברות ייעוציות גדולות ולאחר זמן עזבו ופתחו חברה משלהם.

 

לסיכום

חברה עסקית היא עסק גדול המורכב מהמון רכיבים ולמרות זאת הנטייה הטבעית תהייה בדרך כלל להסתכל על החברה דרך השדרה הניהולית העליונה שלה. על כן במידה רבה ייעוץ עסקי יהיה מכוון עבור המנהלים שתפקידים יהיו להוציא לפעול וליישם את ההחלטות שהתקבלות בעקבות הייעוץ.

שאלות נפוצות

ייעוץ עסקי לחברה שלכם יכול להיות דרך מצוינת עבור החברה שלכם לקבל תובנות לגבי הפעילות והביצועים שלה. על ידי מינוף המומחיות של יועץ עסקי המתמחה בחברות גדולות וקטנות, חברות יכולות לקבל מבט אובייקטיבי על החברה שלהן, לזהות תחומי שיפור ולפתח אסטרטגיות להנעת צמיחה.
בחירת היועץ העסקי המתאים לחברה שלך היא החלטה חשובה שיכולה להשפיע עצומה על העסק שלך. זה מצריך התייחסות מדוקדקת של מספר גורמים כמו הניסיון והמומחיות של היועץ, יכולתו להבין את הצרכים שלכם וגישתו לפתרון בעיות.
יועץ עסקי טוב יכול להועיל ביותר לביצועי החברה על ידי מתן פרספקטיבה אובייקטיבית ומקצועית על שלל פעילויות החברה. יועץ עסקי יכול לעזור לחברה שלכם לזהות תחומי שיפור ולפתח אסטרטגיות להגדלת הרווחים. בנוסף הוא גם יכול לספק תובנות חשובות לגבי המגמות הנוכחיות בשוק וצרכי הלקוחות, ככה שהחברה שלכם תוכל להישאר צעד אחד לפני המתחרים שלה. עם המומחיות של יועץ עסקי בתחומים כמו ניהול פיננסי, תפעול, שיווק ומשאבי אנוש, הם יכול לעזור לכם למקסם את הפוטנציאל שלהן וליצור בסיס חזק לצמיחה עתידית נכונה וטובה לחברה שלכם .