10 הדוגמאות המוצלחות ביותר לאופן שבו חברות משתמשות בבינה מלאכותית

ברנרד מאר הוא עתידן בעל שם עולמי, משפיע והוגה מוביל בתחומי העסקים והטכנולוגיה, עם רצון עז להוביל לשימוש בטכנולוגיה לטובת האנושות. הוא חיבר 20 ספרים שהפכו לרבי מכר, בעל טור קבוע במגזין פורבס ומייעץ ומנחה לחברות וארגונים מהידועים בעולם.

לברנרד מאר יש מעל 2 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, מיליון מנויים לניוזלטר שלו והוא דורג על ידי לינקדאין כאחד מחמשת המשפיעים העסקיים המובילים בעולם והמשפיע המוביל בבריטניה.

לשמיעה של כל המדריך הזה לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה:

10 הדוגמאות הטובות ביותר לדרך שבה חברות עושות שימוש בבינה מלאכותית.

 

כיום, כל ענקיות הטכנולוגיה העולמיות, החל עלי באבא ועד אמזון, נמצאות במרוץ להפוך למובילות בעולם בשימוש בבינה מלאכותית (AI).

חברות אלה פורצות דרך בתחום השימוש בבינה מלאכותית בכדי להפוך את הבינה המלאכותית לדרך לספק מוצרים ושירותים ברמה מתקדמת יותר.

לפניכם, 10 מהדוגמאות הטובות ביותר לאופן שבו חברות הללו משתמשות בבינה מלאכותית הלכה למעשה.

 

1. חברת עלי-באבא

חברת עלי-באבא  הסינית היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר בעולם, סך המכירות שלה, עולות על כמות המכירות של אמזון ואי-ביי יחד. בינה מלאכותית (AI) היא חלק בלתי נפרד מהפעילות היומיומית של פלטפורמת עלי-באבא ונעשה בה שימוש בכדי לחזות רצונות וצורכי הקנייה של לקוחות. באמצעות עיבוד שפה טבעי, החברה מצליחה לייצר באופן אוטומטי תיאורי מוצרים עבור האתר.

דרך נוספת שבה עלי-באבא עושה שימוש בבינה מלאכותית היא, בפרויקט  “מוח עירוני” שמסייע ביצירה של ערים חכמות. הפרויקט עושה שימוש באלגוריתמים של בינה מלאכותית בכדי לסייע בהפחתת פקקי התנועה, זאת על ידי ניטור כלי רכב בעיר. בנוסף, עלי-באבא, באמצעות חטיבת מחשוב הענן שלה שנקראת “ענן עלי-באבא” ובאמצעות בינה מלאכותית, מסייעת לחקלאים לעקוב אחר היבולים כדי לשפר את תשואת הרווח על ידי קיצוץ וחיסכון בעלויות הגידול.

 

2. אלפבית של גוגל

אלפבית היא חברת האם של גוגל. חברת Waymo (חברת בת של גוגל) שעוסקת בכל הקשור לטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של החברה, החלה בכלל כפרויקט בגוגל. כיום, Waymo מבקשת לשלב את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית בעולם לא רק בכדי להזיז אנשים ממקום למקום, אלא, גם בכדי להפחית את מספר התאונות. בימים אלו, החברה מבצעת פיילוט שבו כלי הרכב האוטונומיים שלה מסיעים נוסעים ברחבי קליפורניה במוניות אוטונומיות. נכון לעכשיו, החברה לא יכולה לגבות תשלום וישנו נהג אנושי שיושב מאחורי ההגה.

גוגל אותתה על מחויבותה לפיתוח מעמיק בתחום, כאשר רכשה את מערכת DeepMind. לא רק שהמערכת הזו למדה כיצד לשחק 49 משחקי אטארי שונים, תוכנית “אלפא גו” שלה, הייתה הראשונה שניצחה שחקן מקצועי במשחק ה”גו” (משחק לוח אסטרטגי).

חידוש נוסף של בינה מלאכותית מבית גוגל הוא Google Duplex. באמצעות יכול עיבוד שפה, הממשק הקולי של הבינה המלאכותית, יכול לבצע שיחות טלפון ולקבוע פגישות בשם המפעיל. למד עוד יותר על האופן שבו גוגל משלבת בינה מלאכותית ולמידת מכונה לשימוש מעשי.

 

3. אמזון

מלבד השימוש שאמזון עושה בבינה מלאכותית בהפעלת העוזרת הדיגיטלית שלה, אלקסה, היא גם משלבת את הבינה מלאכותית בהרבה היבטים עסקיים של החברה.

דרך חדשנית נוספת שבה אמזון משתמשת בבינה מלאכותית היא, לשלוח ללקוחות שלה מוצרים לפני שהם אפילו

חושבים לקנות אותם.

אמזון אוספת נתונים רבים על הרגלי הקנייה של הלקוח והנתונים הללו שנאספים הם ברמה ואיכות גבוה ביותר, כך שהם מסייעים להם להמליץ על מוצרים ללקוחות שלהם ובאמצעות ניתוח עתידי, לחזות מה הלקוחות צריכים, עוד לפני שהם בכלל צריכים את זה.

בתקופה שבה חנויות פיזיות רבות מתקשות למצוא את הדרך כיצד להישאר רלוונטיות, אמזון, חנות הקמעונות הגדולה ביותר בארה”ב, מציעה קונספט חדש של חנות נוחות בשם “אמזון גו”. בשונה מחנויות אחרות, כאן אין צורך בקופה. החנות משתמשת בטכנולוגיית בינה מלאכותית שמזהה את הפריטים שהלקוח לוקח ולאחר מכן מחייבת אותו באופן אוטומטי עבור פריטים אלו באמצעות אפליקציית   Amazon Goהמותקנת בטלפון הנייד. מכיוון שאין קופה, הלקוח נדרש להגיע עם שקיות משלו כדי להכניס לתוכן את הפריטים, יש מצלמות שעוקבות אחר כל תנועה כדי לזהות כל פריט שמוכנס לתיק בכדי שיהיה ניתן בסופו של דבר לחייב אותו על הרכישה.

 

4. אפל

אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, המוכרת לצרכנים מוצרי אלקטרוניקה כמו אייפונים, שעונים, וגם, תוכנות מחשב ושירותים מקוונים. אפל משתמשת בבינה מלאכותית וביכולת למידה עצמית של מערכת הפעלה במוצרים כמו האיפון, בו היא מאפשרת תוכנת זיהוי פנים או במוצרים אחרים כמו, אוזניות, שעונים או רמקולים חכמים, בהם היא מאפשרת להסתייע בעוזרת הדיגיטלית סירי.

בנוסף, אפל מרחיבה את היצע השירותים שלה ומשתמשת בבינה מלאכותית כדי להמליץ על שירים באפליקציית המוזיקה שלה, לעזור לכם למצוא את התמונה שלכם ב-iCloud או לסייע לכם לנווט ליעד הפגישה הבאה שלכם.

 

5. באידו (BAIDU)

באידו היא המקבילה הסינית לחברת גוגל והיא משתמשת בבינה מלאכותית בדרכים רבות. יש להם כלי שנקרא “קול עמוק” העושה שימוש בבינה מלאכותית ולמידה מעמיקה והוא צריך רק 3.7 שניות של דגימת אודיו בכדי לשכפל קול. הם משתמשים באותה טכנולוגיה, כדי ליצור כלי שמקריא ספרים בקולו של המחבר – הכל אוטומטי, ללא צורך באולפן הקלטות.

 

6. פייסבוק

אחת הדרכים העיקריות שבהן פייסבוק עושה שימוש בבינה מלאכותית ובלמידה עמוקה היא ליצור מבנה ברור יותר לנתונים לא מובנים שהיא אוספת. הם משתמשים בשיטה שנקראת “טקסט עמוק” שהוא למעשה מנוע להבנת טקסט, שנועד בכדי להבין ולפרש באופן אוטומטי את התוכן והסנטימנט הרגשי של אלפי הפוסטים (במספר שפות) שהמשתמשים שלה מפרסמים בכל שנייה.

עם תוכנת “טקסט עמוק”, ענקית המדיה החברתית יכולה לזהות את המשתמש באופן אוטומטי דרך תמונה שלו ששותפה בפייסבוק. למעשה, הטכנולוגיה הזו כל כך טובה, שהיכולת שלה בזיהוי פנים עולה על יכולת הזיהוי של בני אדם. החברה משתמשת גם בבינה מלאכותית כדי לזהות ולהסיר באופן אוטומטי תמונות המתפרסמות באתר שלה כפורנו נקמה.

 

7. יבמ (IBM)

יבמ נמצאת בחזית הבינה המלאכותית כבר שנים רבות. עברו יותר מ-20 שנה מאז שהמחשב שלהם שזכה לכינוי “כחול עמוק” הפך לראשון שניצח אלוף עולם אנושי בשחמט. החברה המשיכה את הקו וההישג הזה עם תחרויות נוספות של אדם נגד מכונה, כולל המחשב “ווטסון” שזכה בשעשועון הטריוויה “סיכון”.

הישג הבינה המלאכותית האחרון של יבמ הוא בתחום הדיביט (ויכוח תחרותי). מנוע המחשוב הקוגניטיבי של הבינה המלאכותית התחרה בשני דיביטורים מקצועיים וניסח טיעונים בסגנון  בני אדם.

 

8. JD.com

JD.com היא הגרסה הסינית של אמזון. מייסד החברה, ריצ’רד ליו, מוביל לכך שהחברה שלו תהיה אוטומטית ב-100% בעתיד הקרוב. נכון לעכשיו, המחסן התפעולי של החברה כבר אוטומטי לחלוטין, בנוסף הם מבצעים משלוחי חבילות כבר שנים באמצעות רחפנים.

המנוע העסקי של JD.com משתמש ביכולת של הבינה מלאכותית לניתוח נתונים ורובוטיקה לבניית התשתית הקמעונאית כהכנה לקראת המהפכה התעשייתית הרביעית.

 

9. מיקרוסופט

בינה מלאכותית הוא מונח שמופיע בהצהרת החזון של מיקרוסופט, הממחיש את ההתמקדות של החברה בתכונות חכמות המכוונות את כל מה שהם עושים. החברה משלבת יכולות חכמות בכל המוצרים והשירותים שלה, כולל קורטונה (העוזרת הקולית), סקייפ, מנוע חיפוש בינג, ואופיס 365, בכך מיקרוסופט נחשבת לאחת החברות הגדולות ביותר בעולם שעושות שימוש מקיף בבינה המלאכותית.

 

10. טנסנט (Tencent)

טנסנט היא חברת מדיה חברתית סינית. טנסנט שילבה בינה מלאכותית במערכת ההפעלה שלה כחלק משאיפתה להפוך ל”חברת האינטרנט המוערכת ביותר”. לטנסנט יש ביליון משתמשים באפליקציה שלה “משוחחים” ((WeChat, אך היא גם הרחיבה את חווית השימוש לגיימינג, עוזרים דיגיטליים, תשלומים ניידים, אחסון בענן, סטרימינג בשידור חי, ספורט, חינוך, סרטים ואפילו למכוניות בנהיגה אוטונומיות.

אחת הסיסמאות של החברה היא “AI בכל דבר”. טנסנט רוכשת כמויות עצומות של מידע ותובנות על לקוחותיה אותם היא מעבדת וממנפת לטובת החברה.

שאלות נפוצות

שימוש בבינה מלאכותית בעסקים מביא עימו המון היתרונות אחד ההיתרונות המרכזיים של שימוש בבינה מלאכותית בעסקים היא יכולות הניתוח המהיר של מידע רב בהתאם לפרמטרים הנקבעים על ידי המשתמש (בעל העסק או החברה) ככה שתוכלו בתור בעלי עסקים לקבל החלטות מבוססות מידע ולקבל צפי גדילה ברבעון הקרוב. ניתן אפילו לאסוף את המידע מכמה ערוצים שונים ככה שבתור בעלי עסקים אנחנו נוכל לקבל את התמונה הכוללת.
בעידן הטכנולוגיה המתקדמת, תחום הבינה מלאכותית משמעותו ותרומתו לשדרוג חווי המשתמש של לקוח. בינה מלאכותית מייצרת אפשרויות ייחודיות לשדרוג ושיפור של החווי המשתמש, באמצעות שילובה של אנליזה והבנה מעמיקה של המשתמש באתר.
הבינה המלאכותית היא טכנולוגיה מהפכנית שמשנה את דרך בה עובדות החברות הגדולות. בעשור האחרון, ראינו צמיחה מדהימה בשימוש של הבינה המלאכותית בתעשייה, ובמיוחד בחברות ענק. אחת מהיישומים הנפוצים של הבינה המלאכותית בחברות גדולות היא כתיבת מדריכים והפקת סרטוני הדרכה – המסייעים בהכרשת של עובדים חדשים של החברה.