ייעוץ טכנולוגי

בעשורים האחרונים החברות הגדולות והמובילות בעולם הן חברות מפתחות טכנולוגיה, לצידן קיימות עוד חברות רבות בגדלים שונים, בינוניות, קטנות ומתחילות. במדינת ישראל של 2023 חברות שמייצרות טכנולוגיות (הייטק) מהוות את מנוע הצמיחה הגדול ביותר.

הכמות העצומה של חברות מפתחות טכנולוגיה, ייצר היצע עצום של שילוב אפשרויות טכנולוגיות בעסקים  ולא משנה מהם. יתרה מכך, השימוש בטכנולוגיה מאפשר השגת יתרון עסקי משמעותי ובעולם העסקי התחרותי של היום זה משמעותי.

חברות ובתי עסק רבים מוצעים את עצמם בחיפוש אחר יתרון טכנולוגי שיזניק את המוצר או השירות שלהם קדימה על פני מוצר מתחרה או שירות מתחרה. אחת הדרכים להגיע מוכנים לתחרות הזו, להיערך אליה נכון ואף לנצח בה, היא להסתייע בייעוץ טכנולוגי שיהיה סוג של שובר שוויון, סוג של תוספת שתקדם את החברה והעסק לשלב הבא.

לשמיעה של כל המדריך הזה לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה:

✔️ ליווי אישי ממיטב המומחים בייעוץ טכנולוגי לחברות ועסקים למיקסום יכולות החברה! 📈

✔️הגדלת הרווחים התפעוליים של החברה וייעול תהליכים עסקיים שחוזרים על עצמם. 💰

✔️ מקצוענים בייעוץ טכנולוגי לעסקים וחברות מקומיות ובינלאומיות! 🎓

✔️ מחירים הוגנים בהתאם לצרכים של החברה ולכמות העובדים. 👁️

✔️ שילוב של אוטומציות עסקיות לייעול המשאבים של החברה הן בפן האנושי והם בפן הפיננסי! 📢

ייעוץ טכנולוגי – הגדרה

מדובר בסוג של ייעוץ בתחום של שימוש ויישום טכנולוגיה (מחשוב, תשתית, תוכנות ניהול וכדומה) בחברות, גופים עסקיים, ציבורים ואחרים. בדיוק כמו שיש ייעוץ פסיכולוגי או ייעוץ עסקי, ייעוץ טכנולוגי מתייחס לכל הדרכים בהם ניתן לרתום ולהשתמש בטכנולוגיה בעסק.

יועץ טכנולוגי מזהה את הקשיים, הבעיות, את הצרכים בהווה ובעתיד של העסק בתחום שילוב ושימוש במחשבים, תוכנות, מערכות חכמות, תשתיות, מידע, אבטחה דיגיטלית וכדומה, ומציע פתרונות וגם את תהליך היישום שלהם.

יועץ טכנולוגי חייב להיות מעודכן בכל ההתפתחויות הטכנולוגיות בארץ ובעולם, להכיר מגמות קיימות ועתידיות של פיתוחים ושילובי טכנולוגיה, בכדי ששירות הייעוץ שלו יהיה עדכני ורלוונטי.

מטרת הייעוץ הטכנולוגי הוא להביא את העסק לשלב הבא, לייעל את תהליכי ועלויות העבודה, להכין אותו לתחרות עם עסקים אחרים ובסופו של דבר לשפר את הרווחים בדומה לתחומי האחריות של ייעוץ ארגוני למנהלים.

 

חברה טכנולוגית VS יועץ טכנולוגי

אחת השאלות שעולה סביב יועץ טכנולוגי היא, האם גם חברה טכנולוגית שיש לה עובדים בעלי ידע טכנולוגי צריכים יועץ טכנולוגי מבחוץ?

התשובה היא כן והיא מורכבת מכמה חלקים. עולם הטכנולוגיה הוא כל כך רחב שגם העובד המוצלח ביותר בחברה קרוב לוודאי מתמחה ומכיר את התחום הספציפי שלו והעבודה בו אינה משאירה לו זמן להתעמק בהתפתחויות, התקדמות ושימושים ברמה כזו שיכולים לסייע לבצע שינוי בחברה. בנוסף עובד מכיר רק חלק מסוים מהחברה, יועץ שמגיע מסתכל בראיית מאקרו על החברה.

בנוסף, יועץ טכנולוגי יכול להיות גם עבור חברות שמבקשות לשלב תוכנות וידע טכנולוגי שלא קיים אצלם שיסיע להם בתפעול, שיסייע בשליטה העסקית. החברות לא יודעות או לא מכירות איזו מערכת או יכולת טכנולוגית מתאימה ביותר להם בהתאם למאפייני ויכולות החברה. כאן נכנס יועץ טכנולוגי שמכיר מספר מערכות ויכול להמליץ על איזו ואיך מערכת להטמיע.

בנוסף, יועץ טכנולוגי חיצוני יכול לזהות צרכים טכנולוגים שהחברה אינה מסוגלת לראות בעצמה, מכיוון שהיא כבר המערכת עצמה. לעיתים, עין חיצונית רואה דברים שהפכו למוסכמה או שגרה בחברה אך זקוקים לעדכון, שינוי או החלפה.

למידע נוסף בנושא – ייעוץ עסקי לחברות 

אוטומציה לעסק – מגמה מובילה

עידן הבינה המלאכותית שאמנם קיים כבר שנים רבות, אך רק בשנת 2023 החל בפריצה שלו החוצה לשימושים רחבים בכלל אלו של הציבור הרחב, נתן דחיפה משמעותית לכל תהליכי האוטומציה העסקית בכלל הרמות.

כלים שיעזרו לכם לקבל החלטות וליעל את העסק

מהי בכלל אוטומציה?

מקור המילה אוטומציה הוא מיוונית ומשמעותה “פועל מעצמו”. במילים אחרות, זו פעולה שמתבצעת באמצעות כלים, טכניקות, אביזרים ללא מעורבות של יד אנושית. תהליך אטומיזציה מקטין את המעורבות של בני אדם בתהליכי ייצור ופעולות שונות.

תהליכי אוטומציה החלו לפני יותר ממאה שנה כאשר מפעלים החל לשלב מכונות לפסי ייצור שונים במקום בני אדם. לאורך השנים עם ההתפתחויות הטכנולוגיות יותר ויותר תחומים עברו תהליכי אטומיזציה ובכך שחררו את בני האדם לעסוק בדברים אחרים, חסכו בזמן ושיפרו את זמני הייצור ואף את האיכות.

 

אוטומציות בעסק

עסקים משתמשים ביכולות אוטומציות שונות בהתאם לצרכים שלהם, ליכולת שלהם, לתקציב שלהם ובעיקר בהתאם לרמת הידע הטכנולוגי הקיים עבור הצורך שלהם.

באופן הגיוני למדי, כל עסק שואף לשלב כמה שיותר תהליכי אוטומציה ובכך להגיע לרמת דיוק גבוהה יותר, מהירה יותר ובהספק רב יותר (מכונה או תוכנה אינה צריכה לנוח כמו בן אדם) ובכך לחסוך בעלויות של כוח אדם או לפנות את כוח האדם למשימות אחרות.

 

אוטומציה שיווקית לעסקים

לא משנה עם העסק שלכם הוא עסק פיזי הקיים בשטח (חנות, מפעל וכדומה) או אם העסק שלכם נמצא במרחב הווירטואלי האינטרנטי, שיווק הוא צורך כמעט הישרדותי בעולם העסקי התחרותי. אין כיום עסק שלא מוצא את עצמו בתחרות עם עסקים מקבילים אליו מבחינת השירות או המוצר ובשונות מבחינת גודל והיקף.

שיווק היה ועדיין הכלי העיקרי לקדם את העסק או את המוצר (לכן פרסומות קיימות כבר יותר ממאה שנים). בעידן הדיגיטלי של רשתות חברתיות ואמצעי מדיה שונים ורבים השיווק נהיה מרחב משחקים עצום בגודלו שבו התחרות חזקה יותר ובמידה רבה היתרון עובר לאלו שמשלבים שיווק אוטומטי בעסק שלהם.

שיווק אוטומטי הוא שיווק שפועל יותר זמן, לאורך זמן וחוסך כוח אדם ומפנה תקציבים לתכני שיווק נוספים.

חלק מהדגשים של יועץ טכנולוגי לחברות ועסקים

תחומי השיווק הפופולריים ביותר בהם יש רכיב גבוה של אוטומציה כיום הם:

  • מציאת לידים (איתור לקוח פוטנציאלי)
  • שיווק באי מייל
  • שיווק באמצעות מסרונים ותוכנות הודעות שונות
  • שמירה על קשר עם לקוחות גם מעבר לפן העסקי (למשל, איחולי מזל טוב ליום הולדת)
  • צ’אט בוט (מאפשר תחילת שיח אוטומטי עם לקוח שפונה, מתן מידע ראשוני כבסיס לקראת הפנייה לקשר עם נציג אנושי)

אוטומציה של מידע

שיווק מתבסס על מידע שנאסף על לקוחות פוטנציאלים ומלקוחות קיימים. ככל שהחברה או העסק יכירו יותר את הלקוח העתידי והנוכחי שלהם, הם יוכלו להתאים את המוצרים לצרכים שלו ולציפיות שלו.

כיום יש מערכות אוטומציה המאפשרות לכל עסק לנהל ולאסוף מידע על לקוחות, לפלח את המידע לקטגוריות המאפשרות לבצע התאמות שיווקיות. המידע שנאסף מהווה את הבסיס לצוות השיווק לתכנן אסטרטגיה, תוכן, לוח זמנים ויעדים של מערכת השיווק.

יועץ טכנולוגי יכול להתאים לכל עסק את מערכת המידע המתאימה לו שתאפשר איסוף מידע מלקוחות, ממכירות והפקת תובנות שיווקיות ועסקיות.

 

אוטומציה של שירות – ממד שיווקי עקיף

שירות טוב ומהיר הוא כלי שיווקי עוצמתי במיוחד. מידת השירות שהלקוח מקבל מבית העסק מהווה לעיתים את הסיבה השנייה בחשיבותה (בפעמים רבים זו גם הסיבה הראשונה) להפיכתו ללקוח חוזר. כאשר השירות מהיר, יעיל ואינו מצריך פנייה חוזרת לשירות לקוחות הלקוח יחזור לקבל שירות ולעיתים יעדיף שירות ממקום שכבר הוא מכיר מאשר שירות במקום חדש, גם אם האחרון מציע שירות או מחיר זול יותר.

אוטומציה של שירות כמו, משלוח קבלה או תעודת אחריות, מענה תפעולי מהיר (מדריכי הפעלה, קבצי הנחיות) וכדומה, מייצרת חווית שירות מהירה ויעילה שחוסכת זמן ללקוח וזה דבר משמעותי מאד בעולם התחרותי העסקי.

 

אוטומציה ממשקת

עסקים שונים כוללים תחומי עיסוק שונים בתוך העסק (הנהלת חשבונות, מחסן, ייצור, שיווק, שירות לקוחות ועוד). ככל שתחומים אלו מתקשרים ביניהם במהירות ובקלות, ככל שהמידע עובר ביניהם באופן אוטומטי או שהוא נגיש לכולם, ללא צורך לבזבז זמן בפנייה או חיפוש אחר האדם עצמו, העסק יעבוד יעיל יותר ויבזבז פחות זמן.

יש כיום מערכות רבות היודעות לממשק (לחבר) את המערכות האחרות בעסק כך שכולן תהיינה מקושרות ובעלות גישה למידע, לתוכן ולנתונים.

אוטומציה ממשקת

 

האם אוטומציה לעסקים קטנים היא דבר אפשרי?

בהחלט. כמעט בכל עסק ניתן לשלב רמה מסוימת של פעולות אוטומטיות באמצעות מערכות אלקטרוניות, מכניות. הדוגמא המוצלחת ואולי המוקדמת ביותר של אוטומציה היא מערכת משיבון אוטומטי לצלצול טלפון או לפנייה במייל.

עסק קטן שמשלב מערכת מענה אוטומטית לפניות שקולטת ומפנה את פניות הלקוחות יכול לחסוך חלק מכוח האדם שעונה לטלפון ולהפנות אותו לכוח אדם שחוזר לפניות של אנשים.

ככל שהעסק הקטן כולל יותר שירותים אלקטרונים, דיגיטליים היכולת לשלב מערכות אוטומטיות גדל. המבחר של אפשרויות האוטומציה הוא כל כך רחב שהשימוש ביועץ למציאת מתכון האוטומציה המתאים ביותר היא כמעט בלתי נמנעת.

למדריך המלא שלנו בנושא – ייעוץ עסקי לעסקים קטנים 

 איך בוחרים יועץ טכנולוגי לעסק

סיכום

ייעוץ עסקי טכנולוגי הוא שירות שעסקים אינם יכולים להתעלם מהחיוניות שלו. העולם העסקי נמצא בתחרות שלא הייתה בעבר והתחרות הזו רק צפויה לגדול ולהתרחב. בכדי להגיע אליה מוכנים יש צורך לרתום את הטכנולוגיה בכדי שזו תאפשר יעילות, מהירות, חסכון בזמן וחסכון בכוח אדם.

אוטומציה עסקית ו/או שיווקית היא שלב בתוך ההיבט של שילוב טכנולוגי בניהול תהליכים עסקיים. ככל שבית עסק משלב עשייה אוטומטית הוא בהכרח גם משפר את איכות ורמת העבודה שלו.

פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ לייעול החברה שלכם!

שאלות נפוצות

יועץ טכנולוגי לרוב הינו יועץ חיצוני המלווה את החברה במהלך פרויקט אחד או כמה פרויקטים, כאשר הליווי יכול להיות מההתחלה ועד הסוף או לחלקים מסוימים. בחברות גדולות שתהליכים טכנולוגים מצריכים זמן לעיתים היועץ מעוסק לתקופה ארוכה ואפילו הופך למשרה קבועה בארגון.
בתהליך הייעוץ הטכנולוגי, מדידה היא אחד מהכלים החשובים ביותר. המדידה מאפשרת לנו לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ולבחון את השיפורים שנעשו בו. באמצעות מדידה יעילה, אנו יכולים לבחון את התחזיות שלנו, לבחון את ערכי המדד שלנו
1. השתתפות בכנסים בתחום המדובר 2. איתור מידע, מאמרים, אתרים ברשת האינטרנט העוסקים בתחום המדובר 3. מעקב אחר אתרי טכנולוגיה עסקיים, פודקאסטים בתחום, מעקב אחר חברות מפתחות אוטומציה 4. בדיקה מה מתחרים עושים? 5. העסקה של יועץ טכנולוגי בעל ידע מעודכן שיכול לחסוך את כל הפעולות האחרות